Kako mlađe generacije menjaju putovanja kakva poznajemo?

kako -mlade -generacije- menjaju-putovanja

Zvuči gotovo neverovatno, ali je istinito – milenijalci su ušli u takozvane „srednje godine“.

Kako milenijalci – često definisani kao oni rođeni između 1981. i 1996. – navršavaju 40+ godina, generacija koju je dugo definisala mladost, prelazi u novu fazu života.

I oni sa sobom donose svoju tehnološku pamet, društvenu svest i navike potrošnje, što transformiše turističku industriju kakvu smo do sada poznavali.

Kako putuju milenijalci?

Za početak, milenijalci putuju mnogo više od drugih starosnih grupa, prestižući daleko bogatiju generaciju bejbi bumera. Kada su u pitanju skoro sva ponašanja na putovanju, milenijalci su generacija koja voli da individualno organizuje sopstvena putovanja – i to često čine. 

Putničke navike milenijalaca se menjaju. Oni vide putovanje kao pravo, a ne kao privilegiju, i smatraju da su njihova iskustva sa putovanja deo njihovog identiteta. Zbog toga će često sami isplanirati put, istražiti atrakcije i skrojiti odmor po sopstvenim potrebama. Doživeti nešto posebno na destinaciji je ispred uobičajenog odmora i leškarenja na plaži.

Trošenje, ali ne rasipanje

Brige oko novca uzrokuju da milenijalci odlažu sve, od kupovine kuće i automobila. Ipak, oni i dalje radije biraju da putuju nego da štede. 

Oni su daleko ispred drugih generacija u tome što smatraju da im je odmor veoma ili izuzetno važan. Odrasli u vremenima kada se sve ubrzano menja, milenijalci su više nego iko pre spremni da žrtvuju svakodnevan običan život zarad novih iskustava koje donose putovanja. 

Sa ograničenim vremenom odmora, mlađi putnici imaju cilj da maksimalno iskoriste svoje odmore, uključujući što više aktivnosti u svoj itinerer. Spremni su da odaberu luksuzne „all inclusive“ smeštaje, iako će ih to navesti na veću štednju i poneko odricanje u svakodnevnom životu.

Šta motiviše milenijalce da putuju

„Milenijalci su obično vođeni iskustvima“, pročitaćete u mnogim istraživanjima.

Milenijalci, zajedno sa generacijom Z, više će trošiti novac na iskustva nego na robu široke potrošnje (46% naspram 37%), prema Izveštaju American Ekpress Travel-a o globalnim trendovima putovanja za 2023. Dakle, tržni centri i masovni šoping nije ono što nove generacije zanima.

Pošto njihovi odmori više nisu definisani boravcima u prolećnom raspustu ili putovanjima sa rancem na leđima, milenijalci traže putovanja koja se fokusiraju na mentalno zdravlje i opuštanje.

U poređenju sa starijim generacijama, milenijalci i mlađa generacija Z daju prioritet putovanjima koja se fokusiraju na lični wellness (61% prema 48%) i boravak u hotelima sa banjama i welnes uslugama (60% prema 43%).

Inspirisani pop kulturom i ekologijom

Takođe je veća verovatnoća da će mlađi ljudi biti inspirisani da putuju filmovima i TV emisijama, kao i platformama društvenih medija kao što su Instagram i TikTok.

Nekih 82% putnika generacije Z i milenijuma kaže da su zainteresovani da odu na odmor koji ima minimalan uticaj na životnu sredinu 2023. godine, u poređenju sa 72% generacije Ks i 64% bumera.

Gde borave milenijalci

Naravno da je novac ograničavajući faktor i da uslovljava organizaciju smeštaja. Oni vole all inclusive rizorte sa raznovrsnim aktivnostima, gde će svaki minut letovanja biti korisno iskorišćen.

Međutim, mnogi milenijalci su sada roditelji i putuju sa svojom decom, pa je sve veća potražnja za luksuznim hotelima koji imaju sadržaje i za sasvim malu decu. Porodični hoteli sa izdvojenim delovima za decu različitih uzrasta su sve više na ceni. 

I dok su prethodne generacije bile dosta obazrivije u putovanjima sa sasvim malom decom, milenijalce to ne ograničava. Sve veći broj je onih koji žele da svoja jedinstvena iskustva dožive u krugu cele porodice.

Generacija Z

Putnici generacije Z čine jedan od najznačajnijih demografskih segmenata danas. Otkrivanje i razumevanje njihovih obrazaca ponašanja je ključno ako želite da im prodate svoje usluge. Preduzeća u sektoru putovanja i ugostiteljstva često zanemaruju ovu veliku grupu putnika, misleći da još uvek nisu aktivni učesnici u turizmu.

Hajde da bliže pogledamo putnike generacije Z, otkrijemo njihova ključna ponašanja i šta ih čini drugačijima od milenijalaca.

Ko pripada Gen Z?

Gen Z je definisan kao svako rođen od 1997. godine nadalje. Najstariji među ovom novom generacijom tek puni 26 godina. Većina ljudi u ovoj grupi su tinejdžeri ili studenti. Gen Z je odrasla uz internet i društvene medije. Zbog teske isprepletenosti sa tehnologijom, ova generacija je dosta upućena na društvene mreže, što se ogleda i u načinu planiranja putovanja.

Kako ljudi iz Gen Z putuju? 

Postoje li neki jedinstveni obrasci ponašanja o kojima bi trebalo da znamo? Uopšteno govoreći, putno ponašanje generacije Z pokazuje tri različite karakteristike.

  1. Gen Z voli OTA. OTA je skraćenica od onlajn turistička agencija. Često imaju jedinstvene ponude kao što su programi lojalnosti i dinamički paketi. Čini se da generacija Z favorizuje OTA iznad bilo kog drugog dostupnog kanala za rezervaciju na mreži, kao što su veb stranice turističkih agencija, metapretraga i direktne veb stranice. 
    • Gen Z koristi putnu pretplatu. Mladi putnici su otvoreniji za primanje novih i zanimljivih ponuda putem direktnih kanala kao što su e-pošta i poruke. Ne samo da pozdravljaju direktne ponude, već ozbiljno razmatraju njihovu vrednost i deluju na njih kako bi organizovali nova putovanja.
  2. Na kraju, dok je svetska pandemija uticala na putnike i njihove planove širom sveta, čini se da je generacija Z bila otpornija na izazove koje je pandemija izazvala. Na primer, ljudi u drugim grupama biraju izolovani smeštaj, manje gužve i lokalne destinacije.

Gen Z protiv milenijalaca: ključne razlike

Postoje li ključne razlike u tome kako Gen Z i Milenijalci putuju? Da, ima nekih vrednih pažnje.

U ovom trenutku milenijalci putuju više od bilo koje druge generacije. Američki milenijalci putuju 35 dana godišnje, dok mladi iz generacije Z putuju 29 dana godišnje. 

Milenijalci i Gen Z takođe ne dele iste planove kada su u pitanju međunarodna putovanja. Više od polovine, tačnije, 51% putnika generacije Z planira međunarodna putovanja, dok 37% njih planira domaće odmore. Razlika kada su u pitanju međunarodna putovanja je značajna između milenijalaca i generacije Z. 

Poslovna putovanja

Milenijalci vole da putuju, ali su više zainteresovani za poslovna putovanja od putnika generacije Z. Oni cene priliku da istraže jedinstvena mesta nakon što završe sa dnevnim zadacima. Kombinacija posla i zadovoljstva nije nešto što Gen Z zanima.

Za razliku od milenijalaca koji žele da pomešaju posao i zadovoljstvo, Gen Z više je zainteresovana da uživa u svom odmoru u inostranstvu na jedinstven način. Zbog toga kao svoje preferencije navode neke vrlo egzotične destinacije. Na primer, voleli bi da istražuju podvodni svet na Maldivima, uživaju u pustinjskom safariju u Dubaiju ili borave na Šri Lanci.

Na kraju, imamo budžet kao ključnu razliku. I milenijalci i generacija Z se slažu da je budžetiranje faktor koji najviše ograničava kada planirate putovanje. Kada je u pitanju angažovanje treće strane da isplanira putovanje, milenijalci su bili spremniji da to učine od generacije Z.

Milenijalci i generacija Z ne planiraju da potroše istu količinu novca za izlete i pogodnosti dostupne na destinaciji. Kada su na odmoru, 20% milenijalaca planira da svaki dan potroši između 50 i 100 dolara na bonus iskustva. Tek 15% Z generacije deli isto mišljenje. Takođe, što se smeštaja tiče, Gen Z se radije odlučuje za privatne pansione, nego za rizorte.

Zaključak

I milenijalci i generacija Z pokazuju nekoliko istih obrazaca ponašanja kada je u pitanju putovanje. Međutim, postoji više od nekoliko ključnih razlika koje treba da znamo. Gen Z je fleksibilnija kada razmatra propise o bezbednosti, ne dozvoljava da pandemija utiče na njihove planove da putuju u inostranstvo, više je zainteresovana za egzotične destinacije, ali ima više ograničavajući budžet od milenijalaca.