Mnogi ljudi koji tek pokreću svoj sajt dobijaju savet da im je, ukoliko žele da ostvare poslovni uspeh, potrebna seo optimizacija sajta kako bi to i ostvarili. Ovaj pojam nije široko poznat i većina ljudi ne zna šta to tačno znači i koje benefite može da im donese.
Najjednostavnije objašnjeno seo optimizacija je skup aktivnosti koje se preduzimaju kako bi se sajt bolje pozicionirao na pretraživaču, a samim tim i povećala organska poseta. Dobra pozicija na pretraživaču je veoma bitna jer danas u digitalnoj eri, većina ljudi sve proizvode koji su im neophodni prvo potraži na internetu i kupi online ili tek nakon detaljnog istraživanja ode u prodavnicu po odabrani proizvod. Zbog toga je neophodno da sajt bude kvalitetno urađen, pregledan i da pruži sve neophodne informacije o proizvodima. Za sve to će se pobrinuti seo agencija.
Koji su benefiti seo optimizacije sajta?
Kao što je već rečeno seo optimizacija služi da se sajt koji se optimizuje bolje pozicionira na pretraživaču kako bi se povećala organska poseta. Na primer, ukoliko je u pitanju sajt firme koja se bavi prodajom keramičkih pločica i opreme za kupatilo, kvalitetnom optimizacijom tog sajta će se, ne samo povećati organska poseta jer je on dobro pozicioniran na pretraživaču, već će se na sajt dovesti ljudi koji su direktno zainteresovani za proizvode koje ta firma nudi.
Što veći broj ljudi koji su zainteresovani za proizvode ili usluge koje ta firma nudi poseti sajt, time se i povećava prodaja, raste obim poslovanja i tada se može reći da je seo optimizacija bila uspešna i da je postignut cilj.
Kako izgleda optimizacija?
Seo optimizacija je kompleksan proces koji se sastoji iz nekoliko faza. Prvo je potrebno izvršiti analitiku niše odnosno istraživanje svih ključnih reči i fraza iz oblasti poslovanja firme čiji se sajt optimizuje. Kada se sve prikupljene fraze klasifikuju po prioritetu i kada se napravi koncept sajta počinje optimizacija.
Prva faza je on site optimizacija i ona podrazumeva uređenje sadržaja sajta, ubacivanje svih ključnih reči i fraza, kao i dodavanje tagova. Najvažniji sa stanovišta Gugla su Title i Description tagovi, a zatim su tu i Alt tagovi na fotogragijama. Bitan deo seo optimizacije je kreiranje novog sadržaja za sajt, opisa proizvoda i kategorija, kao i dodavanje kvalitetnih i originalnih blog tekstova koji će korisnicima pomoći da sakupe što više informacija o određenoj temi ili proizvodu.
Posle detaljnog sređivanja sajta sledi off site proces, odnosno link building i kreiranje social signala na društvenim mrežama. Link building proces služi da podigne autoritet sajta kod Gugla a sprovodi se kreiranjem mreže linkova na drugim sajtovima koji vode ka sajtu koji se optimizuje.
Da li seo optimizacija može da se radi na postojećem sajtu?
Seo optimizacija može da se izvrši na sajtu koji već postoji. Počinje analitikom niše i kreiranjem seo brief – a koji služi da se sagleda koje korekcije je potrebno uraditi. Nakon što se sadržaj sajta uredi, počinje off site optimizacija odnosno kontinuiran link building proces i rad na društvenim mrežama kako bi se pozicija sajta na pretraživaču poboljšala.